مقالات آموزشی دکوراسیون داخلی

معرفی انواع دکوراسیون اتاق خواب دخترانه شیک و خاص

معرفی انواع دکوراسیون اتاق خواب دخترانه شیک و خاص

دکوراسیون اتاق خواب از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا اتاق خواب محل استراحت است محلی که در آن باید روح و روان و همچنین جسم آدم در آرامش باشد، در واقع اتاق خواب هر شخص نشان دهنده شخصیت و خصوصیات فردی آن شخص می باشد به همین دلیل باید چیدمان آن نیز مطابق با روحیات فرد انجام شود در این مقاله می خواهیم درباره چند سبک دکوراسیون اتاق خواب دخترانه صحبت کنیم پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی بفرمایید.

اگر میخواهید اتاق خواب دختر خود را تزئین کنید باید اصول و نکات مهمی که درباره دکوراسیون اتاق خواب دختر می باشد را رعایت نمایید که در بخش بعدی این نکات را با هم بررسی خواهیم کرد.

 

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه کلاسیک

کلاسیک یکی از سبک های محبوب در دکوراسیون داخلی است. هر بخش از خانه به خصوص اتاق خواب می تواند با این سبک مزین شود. حالا یک اتاق خواب دخترانه را چگونه به سبک کلاسیک دکوراسیون کنیم؟

 

دیوارها را صورتی رنــــــگ کنید.

رنــــــگ صورتی سایه های رنــــــگی مختلفی دارد. از صورتی جیغ تا صورتی حبابی همگی جزو سایه های رنــــــگی صورتی به شمار می روند. از میان تعداد بیشمار سایه های رنــــــگی سایه ای را انتخاب کنید که نشان دهنده شخصیت شما باشد. با روحیاتتان سازگاری داشته و القا دهنده احساسات خوشایند باشد. شاید نتوانید انتخاب درستی میان سایه ها داشته باشید. در این صورت توصیه می کنیم از ترکیب سایه های رنــــــگی استفاده کنید تا در نهایت صورتی مورد علاقه خود را بیابید.

 

مبــــلمان کلاسیک دخترانه تهیه کنید.

بی شک، اتاق بدون مبــــلمان و سرویس خواب معنایی پیدا نمی کند. این سرویس خواب و مبــــلمان است که معرف اتاق خواب هستند. پس برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه باید به دنبال مبــــلمان دخترانه باشید. اگر قصد به کار گیری سبک کلاسیک را دارید، پس بهتر است از مبــــلمان کلاسیک در اتاق خواب استفاده کنید. برای ظاهر کلاسیک اتاق خواب دخترانه، مبــــلمان سفید بهترین عملکرد را از خود نشان می دهند. رنــــــگ سفید مبــــلمان با رنــــــگ صورتی دیوارها نیز می تواند هارمونی جذابی را خلق کند.

در سبک کلاسیک مبــــلمان اغلب از جنس چوب ساخته شده و کاملاً طبیعی هستند. چوب طبیعی بهترین متریال برای ساخت مبــــلمان و سرویس خواب کلاسیک است. مبــــلمان دخترانه کلاسیک شامل موارد زیر است:

  • یک میز آرایشی باشکوه با آینه و صندلی
  • کمد زیبای چوبی (کمد شما می تواند دارای جزئیات تزئینی یا خطوط ساده و تمیز باشد)
  • تخت خواب سفید کلاسیک
  • پاتختی
  • پاف
  • در صورت وجود فضای کافی در اتاق خواب می توانید یک مبل تک نفره یا یک کاناپه نیز در اتاق قرار دهید.

 

با لوازم جانبی دخترانه تزئین کنید.

لوازم جانبی سفید یا صورتی رنــــــگ را انتخاب کنید که با کلیت اتاق نیز همخوانی داشته باشد. همچنین سبک کلاسیک لوازم جانبی و تزئینی را نیز فراموش نکنید. لوازم جانبی دخترانه شامل:

روتختی های مات: روتختی یک عنصر مهم در طراحی ظاهر و دکوراسیون اتاق خواب دخترانه است. این روتختی می تواند به رنــــــگ صورتی و طراحی برجسته باشد تا با سفیدی تخت خواب نیز هماهنگ شود.

بالش: تخت بدون بالش معنی ندارد! در کنار روتختی بهتر است بالش های ست با روتختی را نیز بر روی تخت قرار دهید. بالش های ابریشمی در سایه های صورتی ویژه دختران ظریف و لطیف است.

فرش: یک فرش بزرگ با سایه ای همرنــــــگ با روتختی و بالش های خود انتخاب کنید. اگر ترجیح می دهید، دو فرش متناسب و کوچک انتخاب کنید. یکی را در انتهای تخت پهن کرده و دیگری را زیر صندلی میز آرایشی قرار دهید.

آویز دیوار: هر آن وسیله تزئینی که بتوان از دیوار آویزان کرد، می تواند اتاق خواب را به خوبی تزئین نماید. عکس های خود و خانواده یا دوستان تان را در قاب های دخترانه ای قرار داده و آویزان کنید. انواع دیگر آویزهای دیواری که در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه کلاسیک بسیار زیبا به نظر می رسند، شامل قطعات مجسمه ای یا پوسترهایی با نقش و نگار گل است.

وسایل روشنایی: لامپ ها یا لوستر های طرح دار دخترانه می تواند بهترین گزینه برای اتاق خواب دخترانه باشد.

پردهای لطیف: یکی از المان هایی که به زیبایی اتاق خواب می افزاید، پرده های لطیف، تمیز و دخترانه است. شما می توانید پرده های زیبا با مواد خاص را تهیه کرده و ظاهری دخترانه به اتاق ببخشید.

عروسک: اگر علاقه مند به عروسک های کوچک و بزرگ هستید، آنها را به ترتیب بر روی تخت بچینید.

 

اتاق خواب مدرن دخترانه

یکی از سبک هایی که دقیقاً در نقطه مقابل سبک کلاسیک قرار می گیرد، سبک مدرن است. همانطور که می دانید، در سبک کلاسیک بزرگنمایی هایی با تهیه مبــــلمان کلاسیک و حکاکی شده صورت می گیرد. اما سبک مدرن کاملاً مخالف کلاسیک بوده و سادگی را در پیش گرفته است. در ادامه چگونگی تزئین اتاق خواب دخترانه با سبک مدرن را مطرح می کنیم:

 

دیوارهای اتاق خواب را ساده و سفید نگه دارید.

در سبک مدرن سادگی یک اصل اساسی است. این سادگی در هر موردی رعایت می شود. دیوارها نیز از این موضوع مستثنی نیستند. در سبک مدرن بهتر است سادگی دیوارها را حفظ کنید. با یک رنــــــگ ساده و سفید دیوارها را تمیز و مرتب سازید. اگر از سفیدی و یکدستی دیوارها فراری هستید، می توانید سایه های روشن رنــــــگ های آبی، سبز، کرمی و خاکستری را به کار گیرید.

 

مبــــلمان ساده و مدرن انتخاب کنید.

برخلاف کلاسیک، مبــــلمان ساده مناسب یک اتاق مدرن دخترانه است. سرویس خواب و مبــــلمان مدرن عمدتاً از ام دی اف یا هایگلاس ساخته می شوند. ام دی اف یا هایگلاس بافت های ساده ای داشته و یکدستی را حفظ کرده اند. از این رو، متریال هایی مناسب برای یک اتاق مدرن هستند. از طرفی، این متریال ها دوام و استحکام بسیار بالایی دارند که می توانند اتاق خواب مدرن شما را همیشگی سازند.

مبــــلمان مدرن بهتر است به دور از هر گونه حکاکی یا برجستگی باشد. در سبک مدرن رنــــــگ های خنثی در اولویت قرار دارند. بنابراین، سعی کنید در انتخاب رنــــــگ مبــــلمان یا سرویس خواب اتاق رنــــــگ های خنثی را برگزینید. رنــــــگ های خنثی شامل سفید و خاکستری است. انواع سایه های رنــــــگی آنها نیز می تواند جزو رنــــــگ های متناسب با سبک مدرن باشد. البته لازم به ذکر است که در سبک مدرن راحتی و آسایش افراد حاضر در خانه بسیار مهم است. از این رو، حتی در انتخاب رنــــــگ نیز آزادی عمل کافی را در اختیار اعضای خانواده قرار می دهد. با این که رنــــــگ های خنثی در اولویت است اما در سبک مدرن هر رنــــــگ دلخواهی را می توانید در اتاق خواب به کار گیرید.

 

از تابلو یا شلف ها بهره گیرید.

تابلوهای سه تایی مدرن امروزه بسیار محبوب شده اند. این گونه تابلوها معمولاً در 3 عدد و در سایزهای برابر در کنار یکدیگر قرار می گیرند. طرح آنها می تواند هر طرح دلخواه شما باشد. همچنین شلف ها نیز در نقطه توجه بسیاری از افراد قرار دارد. شلف ها می توانند محل مناسبی برای به نمایش گذاشتن وسایل تزئینی و مدرن مانند تابلوهای کوچک یا گلدان های مینیمالی باشند.

 

دکوراسیون اتاق خواب پــاستیـــــلی

احتمال دارد از شنیدن نام دکوراسیون پــاستیـــــلی تعجب کنید. اما پــاستیـــــلی یکی از مدل های جذاب برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه است. همانطور که از نامش پیداست، در دکوراسیون پــاستیـــــلی از رنــــــگ های پــاستیـــــلی استفاده می شود. از این رو، شاید بتوان گفت که دوست داشتنی ترین دکوراسیون برای اتاق خواب دختران کودک و نوجوان است. در ادامه رنــــــگ های دقیق آن و چگونگی طراحی با این سبک را شرح می دهیم:

 

حتماً دیوارها را رنــــــگ کنید.

در دکوراسیون پــاستیـــــلی حتما دیوارهای اتاق را با رنــــــگ های پــاستیـــــلی رنــــــگ کنید. سایه های روشن سبز، آبی یا بنفش می تواند مناسب ترین گزینه باشند. سایه های نرم و روشن دیگر مانند صورتی و نارنجی نیز می توانند در لیست رنــــــگ های پــاستیـــــلی قرار گیرند.

 

مبــــلمان را با رنــــــگ های ظریف انتخاب کنید.

در ابتدا بهتر است مبــــلمان هایی فانتزی برای این مدل اتاق خواب انتخاب کنید. مبــــلمان فانتزی از چوب یا ام دی اف ساخته شده و اغلب رنــــــگ های شاد و کودکانه دارد. شما می توانید از رنــــــگ غالب سفید در کنار رنــــــگ های دیگر مانند سبز یا بنفش برای طراحی و تهیه سرویس خواب اتاق استفاده کنید. با انتخاب یک کمد یا دراور با رنــــــگ های شاد و برجسته و با خطوط دخترانه به زیبایی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه خود بیفزایید.

 

تزئینات دیوار دخترانه اما مدرن!

در دکوراسیون پــاستیـــــلی بهتر است از تزئینات دیواری غافل نشوید. تزئینات دیوار با حسی دخترانه می تواند زیبایی اتاق خواب را دوچندان کند. تابلوهای گل یا برگ گیاهان و تصاویر فانتزی رنــــــگی گزینه های مناسب هستند. با این کار حس و حالی زنانه و دخترانه به اتاق خود ببخشید.

 

ملافه های معاصر را انتخاب کنید.

ملافه هایی را برای تخت خواب انتخاب کنید که دارای الگوی مد روز و رنــــــگی متناسب و مطابق با سایر وسایل اتاق باشد. بالش هماهنگ و همرنــــــگ با ملافه ها می توان جذابیت اتاق را افزایش دهد.

 

منابع روشنایی مدرن استفاده کنید.

چراغ های رومیزی یا لامپ و لوستر های آویزان مدرن درخششی دخترانه به اتاق خواب می بخشند. در دکوراسیون پــاستیـــــلی می توانید از آویز های نوری رنــــــگی ساده یا طرح دار استفاده کنید.

 

دکوراسیون بوهیمنی اتاق خواب

دکوراسیون بوهیمنی شاید بی قانون ترین سبک در طراحی داخلی است. هیچ باید و نباید در سبک بوهیمنی وجود ندارد. افرادی که این سبک را انتخاب می کنند اغلب به سلیقه شخصی خود تکیه کرده و به طراحی داخلی می پردازند. البته مسلم است که نکاتی در طراحی آن نیز وجود ندارد اما باز هم هیچ بایدی در استفاده از آنها نیست. یکی از نکات بسیار جالبی که در طراحی این نوع سبک وجود دارد این است که هیچ نیازی به خرید مبــــلمان یا وسایل جدید نیست. با همان وسایل فعلی خود نیز می توانید به طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه به سبک بوهیمنی بپردازید.

رنــــــگ های گرم متناسب با سبک بوهیمنی هستند.

رنــــــگ های گرم، روشن و براق از جمله رنــــــگ های مورد استفاده در سبک بوهیمنی هستند. با استفاده از این رنــــــگ ها خانه ای گرم و اتاق خوابی رویایی در اختیار خواهید داشت.

مبــــلمان قدیمی را به کار گیرید.

همان طور که گفتیم در سبک بوهیمن نیازی به خرید مبــــلمان جدید نیست. اگر مبــــلمان قدیمی دارید، این سبک پذیرای آنهاست. با کمی رسیدگی به مبــــلمان قدیمی ظاهری آراسته و منحصر به فرد به آنها ببخشید و در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه خود به کار گیرید. مبــــلمان اتاق خواب در دکوراسیون بوهیمنی شامل موارد زیر است:

  • تخت خواب قدیمی برنجی
  • یک صندوق قدیمی برای ذخیره سازی
  • یک میز آرایشی به سبک قدیمی
  • آباژور های چوبی با سایه های طرح دار

 

اکسسوری هایی با رنــــــگ و بافت دلخواه استفاده کنید.

از ترکیب الگوها و رنــــــگ ها در سبک بوهیمن هراسی نداشته باشید. فرش، تخت خواب و پرده را با رنــــــگ های گرم و دلخواه بیارایید. لحاف طرح دار و بالش هایی به رنــــــگ روشن یا چاپ گرافیکی کنجکاوی را در سبک بوهیمنی بروز می دهد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 8 =