مقالات آموزشی دکوراسیون داخلی

خرید کاغذ دیواری و نکات مهمی که باید بدانید

خرید کاغذ دیواری و نکات مهمی که باید بدانید

کاغذ دیواری یکی از مهمترین دیوار پوش هایی است که در سال های اخیر بطور گسترده برای پوشاندن دیوارها از آن استفاده می شود و در طی این مدت طرفداران زیادی را به خود جذب نموده است. یکی از دلایل مهمی که کاغذ دیواری را می توان به عنوان بهترین گزینه در دکوراسیون داخلی استفاده کرد تنوع در رنگ بندی و طرح های مختلف آن است و از طرفی در هر بازه قیمت می توان کاغذ دیواری را استفاده نمود.

تجربه نشان داده است که بسیاری از افراد در هنگام خرید کاغذ دیواری دچار اشتباه شده و این اشتباه نیز به علت عدم آگاهی از نحوه انتخاب و خرید ان می باشد زیرا هنگام انتخاب کاغذ دیواری باید به نکاتی توجه کرد که در این مقاله می خواهیم به بررسی نکات مهم و نحوه انتخاب بهترین کاغذ دیواری بپردازیم پس لطفا این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب و در نتیجه یک خرید خوب داشته باشید.

 

 

برای خرید کاغذ دیواری باید به چند سوال پاسخ دهیم که به شرح ذیل می باشند :

  • برای چه محیطی می‌خواهیم؟
  • چه سبکی می‌خواهیم؟
  • قابل شست‌وشو باشد یا خیر؟
  • از چه جنسی باشد؟
  • در چه بازه قیمتی باشد ؟

تمام مواردی که در بالا ذکر شد تنها بخشی از چیزهایی است که در انتخاب کاغذ دیواری اهمیت بالایی دارند و طبیعتاً هرکدام ممکن است هزینه شما را بالا ببرند. برای همین باید دقت کنیم که دقیقاً چه مواردی برای ما اهمیت دارد. چراکه کاغذ دیواری به‌صورت رول عرضه می‌شود و باید بدانیم دقیقاً چه مقدار نیاز داریم.

 

انتخاب بر اساس کاربرد

اول مشخص کنید که برای کدام قسمت کاغذ دیواری می‌خواهید؛ دفتر کار، اتاق پذیرایی، اتاق‌خواب، اتاق کودک یا… . به‌عنوان‌مثال برای دفتر کار باید دنبال طرح‌هایی باشید که طرح‌های نسبتا ساده دارند. طرح‌هایی که گل‌دار و شلوغ‌اند، یا رنگ‌هایی مثل قرمز و… برای دفتر کار مناسب نیستند.

برای اتاق کودک باید دنبال طرح‌هایی باشید که یا یکی از شخصیت‌های موردعلاقه فرزندتان باشد یا طرح‌های فانتزی که رنگ‌هایی شاد دارند. بیشتر دخترها به رنگ‌هایی مثل صورتی تمایل دارند و برای پسرها رنگ‌های مثل آبی، قرمز یا نارنجی جذابیت بیشتری دارد.

برای پذیرایی باید بهترین طرح‌ را تهیه کنید؛ چراکه در معرض دید هستند. این مدل‌ها باید با دکوراسیون هماهنگی داشته باشند؛ با وسایلی که می‌دانید قرار نیست خیلی زود جایگزین برایشان پیدا کنید. اتاق‌خواب محل استراحت و آسایش است. به همین دلیل برای اتاق‌خواب باید دنبال مدل‌هایی باشید که طرح خلوتی دارند و رنگ‌هایشان به آبی کمرنگ و رنگ‌های ملایم متمایل باشد تا زمان خواب آرامش بیشتری به شما بدهند.

 

انتخاب بر اساس طرح و رنگ کاغذ دیواری

کاغذهای دیواری تنوع بالایی دارند مانند کاغذ دیواری سه‌بعدی، بافت‌دار، فانتزی و کلاسیک، لاکچری، گلدار، راه راه ، ساده و ….

کاغذ دیواری سه بعدی از جدیدترین کاغذ دیواری‌هاست. این مدل برجسته نیست اما برجسته به نظر می‌رسد و طرح‌های بسیار متنوعی دارد. اگر دنبال کاغذ دیواری بافت‌دار هستید، بعضی مدل‌ها هستند که در ساخت‌شان از الیافی مثل مخمل استفاده شده اما امکان شستشو ندارند.

 

 

کاغذ دیواری فانتزی با توجه به طرحی که دارد از اتاق‌خواب عروس گرفته تا اتاق‌خواب پسرانه یا دخترانه به کارتان می‌آید. کاغذ دیواری کلاسیک در مقابل مدرن قرار می‌گیرد. برای مثال کاغذ دیواری گل‌دار با طرح‌های ساده یا طرح‌دار راه‌راه یا چهارخانه جزو کاغذ دیواری‌های کلاسیک هستند و کاغذ دیواری اسپرت با نقش و نگارهای رنگارنگ و جدید جزو دسته مدرن قرار می‌گیرد. اگر وسایل منزلتان حالت رسمی و کلاسیک دارند کاغذ دیواری منزل را هم کلاسیک انتخاب کنید.

 

 

چه رنگی بهتر است؟

چه کاغذ دیواری ایرانی می‌خرید و چه انتخابتان کاغذ دیواری خارجی است، به رنگ آن توجه داشته باشید. یادتان باشد رنگ طلایی و نقره‌ای حالت کلاسیک دارند و رنگ بنفش یا سبز بیشتر مدرن هستند.

 

اگر دنبال کاغذ دیواری لوکس می‌گردید سراغ رنگ طلایی و نقره‌ای بروید و اگر به‌صورت کلی نمی‌دانید کدام رنگ برای منزلتان مناسب است رنگ کلی فرش، مبلمان و پرده‌ها را در نظر بگیرید و بعد نگاهی به محصولاتی که روی سایت هم موجود است، بیندازید تا به شما نشان دهد چه رنگ‌هایی برای انتخاب کاغذ دیواری مسکونی شیک به کارتان می‌آید.

 

کاغذ دیواری شست‌وشو

تفاوت عمده کاغذ دیواری با رنگ این است که نمی‌شود معمولا کاغذهای دیواری عمر طولانی‌تری روی دیوار دارند و به دلیل هزینه‌ها و … معمولا دیرتر جای خود را به مدل‌های دیگر می‌دهند. برای همین بهتر است زمان انتخاب، مدل‌هایی را انتخاب کنیم که قابلیت شست‌وشو داشته باشند. البته میزان شست‌وشو هم بسته به مقاومت کاغذ دیواری درجات مختلفی دارد که باید به آن دقت کنید. اگر فرزند کوچک دارید و کاغذ دیواری رنگ روشن انتخاب کرده‌اید، یادتان باشد ممکن است روی دیوار نقاشی‌ بکشد و اگر قابلیت شست‌وشو نداشته باشد، برای پاک کردنش دچار دردسر خواهید شد.

خرید کاغذ دیواری خیلی مهم و کمی با ریسک همراه هست. سعی کنید طرحی را انتخاب کنید که بعد از مدتی کوتاه نیاز به جایگزین نداشته باشد. حتی می‌توانید برای قسمت‌های مختلف منزل، طرح‌های متفاوتی انتخاب کنید. قبل از خریدن دقت کنید و رنگ غالب در دکوراسیون خود را مدنظر قرار دهید تا کاغذ دیواری با رنگی هماهنگ با آن تهیه کنید. از آنجایی که ممکن است کاغذ دیواری بعد از مدتی آسیب ببیند، حتماً چند رول بیشتر بخرید تا در صورت آسیب دیدن بتوانید آن را ترمیم کنید. با توجه به اینکه رول‌های کاغذ دیواری ابعاد متنوعی دارند، سعی کنید برای اندازه‌گیری حتماً از نصاب بخواهید تا اندازه‌ها را دقیق بگیرد و فضاهای به‌اصطلاح پرت را هم در آن لحاظ کند.

 

ویژگی کاغذدیواری مرغوب

از ویژگی‌های کاغذدیواری‌های مرغوب می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

روکش سطح فوقانی از نوع وینیل Vinyl بوده و وزن وینیل بکار رفته در آن بین ۳۰۰ الی ۴۵۰ گرم در هر متر مربع می‌باشد.
قابلیت شست‌و‌شوی کامل حتی با مواد شوینده خانگی است.
مقاومت بسیار بالا در برابر کشش و گسیختگی و جهت استفاده روی دیوار‌های Dry wall بسیار مناسب است.
کاملا ضد آلرژی و هایژنیک است و بو و گردو غبار را به خود جذب نمی‌کند.
پس از نصب و اجرا سطحی کاملا بدون درز را ایجاد می‌کند.

 

هزینه و قیمت کاغذ دیواری

قیمت کاغذ دیواری‌ها مقداری گیج کننده است. قیمتی که در آلبوم‌ها برای هر نوع کاغذ دیواری قید شده است برای یک رول از کاغذدیواری است. در حالی که رول‌های کاغذدیواری‌ها برای فروش دو برابر یا سه برابر یک رول تکی تولید می‌شوند. این کار سبب گمراهی افراد در محاسبه هزینه‌ها می‌شود؛ اما این کار دلیل دارد.

فروش کاغذ دیواری‌ها در رول‌های دو برابر و سه برابر، می‌تواند متراژ بیشتری کاغذ دیواری را نسبت به یک رول واحد در اختیار شما بگذارد. یک رول واحد تنها دارای ۴ متر و ۱۱٫۵ سانتی‌متر (۱۳٫۵ فوت) کاغذ دیواری است در حالی که رول‌های دو برابر دارای ۸ متر و ۲۳ سانتی‌متر (۲۷ فوت) کاغذدیواری هستند؛ بنابراین اگر طول دیوار شما ۲ متر و ۷۵ سانتی‌متر (۹فوت) است، شما تنها می‌توانید سه ردیف کاغذ دیواری از یک رول واحد روی آن دیوار قرار دهید.

 

رول‌های کاغذ دیواری دارای عرض‌های مختلفی نیز هست. انواع اروپایی آن‌ها دارای عرض ۵۲ سانتی‌متر (۲۰٫۵ اینچ) است در حالی که رول کاغذ دیواری‌های آمریکایی عرض ۶۸٫۵ سانتی‌متر (۲۷ اینچ) دارد. یعنی مسلما شما می‌توانید مقدار بیشتری از دیوار را با یک رول کاغذ دیواری آمریکایی نسبت به یک رول کاغذ دیواری اروپایی بپوشانید.

مورد دیگری که روی قیمت کاغذدیواری تاثیر می‌گذارد؛ طرحی است که انتخاب می‌کنید. به طور کلی دو نوع طرح برای کاغذدیواری وجود دارد: طرح‌های مستقیم و صاف و طرح‌های منحنی شکل.

طرح‌های مستقیم و صاف مانند طرح‌های راه راه عمودی و افقی که باید در قسمت درز‌ها تنظیم شوند و طرح‌های منحنی شکل نیز مانند طرح‌های گلدار و هندسی هستند که باز هم باید در قسمت درز‌ها تنظیم شوند. این تنظیمات در قسمت درز‌ها به طوری که دنباله طرح‌ها از ردیفی به ردیف دیگر رعایت شود، نیاز به متراژ بیشتری کاغذدیواری دارد که در این زمینه و اینکه طرح انتخابی شما به چه مقدار متراژ اضافه نیاز دارد، باید از فروشنده کمک بگیرید.

از این رو باید حتما دیوار‌های اتاق را با دقت اندازه‌گیری کنید و هنگام سفارش آن‌ها را به همراه داشته باشید. در نظر گرفتن در و پنجره‌ها را فراموش نکنید. حتی توصیه می‌شود به همراه متراژ، طرحی ساده از فضا را روی کاغذ پیاده کرده و به همراه داشته باشید. زمانی که متراژ لازم را برای کاغذ دیواری محاسبه کردید، توصیه می‌کنیم یک یا دو رول کاغذ دیواری اضافه از حد نیاز را خریداری کنید تا در صورت اشتباه در اندازه‌گیری یا خراب شدن قسمتی از کاغذدیواری، بتوانید از آن مقدار اضافی استفاده کنید.

 

5 نکته طلایی برای خرید کاغذ دیواری 

 

1- چسب های مناسب و با کیفیت

برخلاف باور عموم کاغذ دیواری دائم و همیشگی نیست. در گذشته، چسب های کاغذ دیواری به گونه ای بودند که به راحتی حل نشده و باعث می شدند جدا کردن کاغذ از روی دیوار بسیار دشوار شود. امروزه، با وجود چسب های پیش رفته تر مانند چسب سلولزی، چسبندگی و فرایند جدا شدن ساده تر شده است. بدین ترتیب شما دیگر نگرانی برای جدا کردن کاغذ دیواری را نخواهید داشت. همچنین اگر تصمیم به فروش خانه خود دارید یا اجاره نشین هستید، با برداشتن کاغذ، به دیوارهای خود آسیب نمی رسانید.

 

2- یک نصاب کاغذ دیواری ماهر

ارزش استخدام یک فرد با تجربه برای نصب کاغذدیواری در این است که تضمین می کند که گام های درست برای آماده سازی و جلوگیری از آسیب به دیوارها برداشته شده است. همچنین تضمین می کند که به خوبی نصب شده و در صورت نیاز نیز به راحتی جدا می شود. اما اگر تصمیم دارید که کاغذ دیواری را خودتان نصب کنید، مطمئن شوید که اطلاعات لازم در مورد نصب را دارید و یک چسب با کیفیت عالی را خریداری می کنید. به طور کلی صرف نظر از این که چه کسی نصب می کند، اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل های مربوط به کاغذ دیواری خوانده شده و آنچه را برای دیوارهایتان مناسب است انجام می شود. به طور مثال بررسی نوع دیوارها در خانه می تواند از ساده ترین راه ها برای جلوگیری از مشکلات باشد.

 

3- آمادگی دیوار قبل از نصب کاغذ دیواری

اطمینان حاصل کنید که دیوارهای خود را به درستی برای نصب آماده کرده اید. دیوارهای ناهموار یا آسیب دیده ممکن است مستلزم زیرسازی های بیش تری نسبت به سایر دیوارها باشند و عدم انجام صحیح این کار ظاهر نامتقارن یا غیر یکنواخت را به دیوارهای شما می دهد. از نکات مهم دیگر اندازه گیری دقیق برای سفارش رول های کاغذ دیواری است زیرا شما نمی توانید کاغذ دیواری را بعد از نصب زمینه حرکت داده یا تنظیم کنید، بنابراین باید از کنار هم قرار گرفتن دقیق رول ها اطمینان حاصل نمایید.

 

4- انتخاب نوع کاغذ دیواری

هنگامی انتخاب کاغذ دیواری باید از انواع آن به خوبی آگاهی داشته باشید. تفاوت های بسیاری مابین انواع کاغذ دیواری وجود دارد که می تواند تاثیر زیادی در نتیجه نهایی کار داشته باشد. از جمله مواردی که شرکت آیدی به آن اشاره می کند سهولت جدا شدن کاغذ دیواری، تفاوت در ضخامت ها و در نتیجه سهولت نصب و مهم تر از همه قابل شستشو یا غیر قابل شستشو بودن آن ها است.

 

5. انتخاب چاپ کاغذ دیواری

بعد از کمی بررسی شما متوجه می شوید که مارک های مختلف، کاغذ دیواری های خود را از راه های مختلف تولید می کنند، بنابراین در هنگام انتخاب دقت نمایید که طرح و نقش و جنس مورد نظر شما قابلیت چاپ دارد یا خیر. اگر از نظر زمان و بودجه این امکان برایتان وجود دارد می توانید چاپ مورد نظر خود را سفارش دهید، در غیر این صورت با ملاحظه تصمیم گیری کنید.

 

برای مشاوره رایگان خرید کاغذ دیواری می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید

شماره تلفن 24 ساعته : 02166488400

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 3 =